Uživo
04. 09. 2015
FIAT:PREGOVORI O ZARADAMA
Predsednik sindikata kompanije Fiat Krajsler automobili (FCA) Zoran Marković, najavio je početak pregovora sindikata i poslodavca o zaradama zaposlenih u kragujevačkoj fabrici.
Očekujem da naš poslodavac ima razumevanja za rast zarada, tim pre što ih nismo menjali u poslednje dve godine. Najbolji rednik je zadovoljan radnik, onaj kome nije potrebna sindikalna pozajmica, ugalj i roba na rate, nego da sve to može da kupi od svoje mesečne zarade, rekao je Marković za "Kragujevačke".
On je istakao da je sindikat već uputio zahtev poslodavcu za pregovore o zaradama pozivajući se na rezultate proizvodnje u prvoj polovini ove godine, "kada je urađeno više nego što je planirano", ali i na rast troškova života.
Prema njegovim rečima, sadašnja primanja zaposlenih u kragujevačkoj fabrici automobila su "oko republičkog proseka, četrdesetak hiljada dinara", navodeći da je to nezadovoljavajuće za automobilsku industriju.
Sa druge strane, naš poslodavac nastoji da radnike stimuliše na druge naćine, davanjem vozila najboljim pojedincima na korišćenje tokom vikenda, poklonima za decu radnika pred početak školske godine i drugim sličnim akcijama, ali je sve to bez para, naveo je Marković.
On je istakao da je za Sindikat neprihvatljivo povećanje zarada tako što bi poslodavac smanjio broj zaposlenih, navodeći da su tokom prošlogodišnjih pregovora sa poslodavcem dobili uveravanja da neće biti otpuštanja.
Govoreći o uvođenju novog modela u proizvodnju fabrike u Kragujevcu, Marković je rekao da je "primetna fleksibilnosst i države i Fiata jer ni jedan ni drugi partner nisu u potpunosti ispunili svoje obaveze iz osnovnog ugovora".
Država nije završila autoput Kragujevac - Batočina, nije urađena obilaznica oko grada i još ponešto na šta se obavezala prilikom potpisivanja ugovora, dok Fiat drži na kvačilu‚ prenos u Srbiju pet procenata proizvodnje rezervnih delova za celu grupaciju, što je ogroman posao za našu privredu, rekao je Marković.
Marković je naveo da poslodavci FCA u Kragujevcu nemaju mandat ni ovlašćenja da odlučuju gde će se proizvoditi novi model u okviru cele grupacije, ali da Sindikat "pritiska", iako se odluke donose u vrhu FCA.
Nema komentara.