Uživo
21. 04. 2015
ČEKAJU SE PODACI IZ BAZELA
Konačni izveštaj o incidentu na letu Falkona 50 Vlade Srbije, kojim je predsednik Tomislav Nikolić leteo za Rim, biće poznat tek kada se letelica vrati sa servisa u Bazelu, gde će biti očitani svi tehnički parametri leta, saopštili su danas predstavnici Direktorata za civilno vazduhoplovstvo (DCV).
Direktor direktorata za bezbednost u DCV Aleksandar Bodić rekao je da, prema prvim informacijama koje su dobijene, avion nije propadao dva kilometra tokom incidenta, kada je kopilot greškom uključio zakrilca, ali da će se sve znati kad se na servisu u Bazelu očitaju podaci iz crne kutije.
U izveštaju, koji je pročitala direktor DCV Mirjana Čizmarov navodi se da je od načelnika letačke operative Avio službe Vlade istog dana dobijena informacija da je, usled greške posade, došlo do nenamernog izvlačenja "slotova za slučaj nužde", što je dovelo do neuobičajenog ponašanja aviona.
Tada je došlo i do neželjenog gubitka visine, zatim i do prestanka rada motora broj tri, a posada je uočila grešku i ispravno reagovala na neuobičajeno ponašanje aviona i prestanak rada motora, pa je stabilizovala letelicu.
Po sletanju aviona u Beograd, inspektor DCV je obavio inspekciju i pregledom tehničke knjige letelice utvrdio da je pilot u rubrici "primedbe" upisao da je došlo do slučajnog aktiviranja prekidača, kada se pri poniranju ugasio motor tri, koji je ponovo startovan posle par minuta".
Pilotu i kopilotu je, po prijemu informacije o događaju, izrečena mera zabranje letenja do davanja izjave vazduhoplovnim inspektorima.
Oni su u izjavi potvrdili da se "tokom faze krstarenja prolio manji deo kafe po pijedestalu, usled potresa koji je izazvala turbulencija".
Vazduhoplovni inspektori su u ponedeljak doneli odluku da privremeno zabrane rad pilotu i kopilotu i uručili im rešenja, i onda će, u roku od 72 sata, dostaviti pismeni predlog direktoru DCV da se članovima posade potpuno, ili delimično, suspenduje korišćenje letačke dozvole.
Direktor DCV je dužan da u roko od pet dana od prijema predloga vazduhoplovnih inspektora donese odluku da se članovima posade potpuno ili delimično suspenduje korišćenje dozvole, a ako to ne uradi, smatraće se da je zabrana rada prestala.
Avion je, kako stoji u izveštaju, trebalo da ima probni let 18. aprila, ali se to nije desilo jer nije mogao da se startuje motor broj tri, zbog "problema u gorivnom sistemu".
Zbog toga je avionu odobreno da sa dva motora preleti do servisa u Bazelu, gde će motor biti naknadno proveren i zamenjene komponente gorivnog sistema, a biće očitani i parametri leta iz "crne kutije" i snimci razgovora posade u kabini.
Nema komentara.