Komentari i analize
04. 10. 2015
SKANDAL SA INFOSTANOM
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, ocenjuje da je skandal povodom dostavljanja građanima Beograda od strane JKP Infostan računa, u koji je uključena i nedugovana stavka za osiguranje, , saopšteno je danas iz kabineta Rodoljuba Šabića.
To je još jedna potvrda neodgovornog odnosa javnih komunalnih preduzeća prema ličnim podacima građana
Poverenik podseća da JKP nisu marketinške agencije sa zadatkom da profitiraju zahvaljujući činjenici da raspolažu velikim bazama podataka građana, već da su one u obavezi da se prema tim podacima odnose na zakonit način i koriste ih samo u svrhe predviđene zakonom, a u druge svrhe eventualno i isključivo uz prethodno pribavljen pristanak.
Osim što izaziva probleme u vezi sa mogućim plaćanjem nedugovanog i povraćajem novca, stvaranjem neželjene "obaveze" i nužnih formalnosti za njeno anuliranje i sl. postupak JKP Infostan je i direktno ugrožavanje prava građana iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.
"U tom kontekstu jeste normalno što je gradonačelnik Beograda najavio da će tražiti da se kritična stavka izostavi iz računa, ali nije normalno što za tim uopšte ima potrebe i neće biti normalno ako i ovaj put izosatne odgovornost. S tim u vezi podsećam da je Poverenik još u septembru 2011. godine sličnim povodom sproveo nadzor u JKP Infostan, i uputio mu odgovarajuće upozorenje", izjavio je poverenik Rodoljub Šabić, u pisanom saopštenju.
"Posebno naglašavam da je otklanjanje nezakonitosti isključivo obaveza JKP Infostan, da to nikako ne sme podrazumevati nepotrebno trošenje vremena građana. Građani nisu dužni da potpisuju bilo kakve izjave, da šalju mejlove, da čekaju pred šalterima i sl., oni imaju puno pravo da od javnih komunalnih preduzeća zahtevaju poštovanje svojih zakonom utvrđenih prava", izjavio je Šabić.
Poverenik će i ovim povodom sprovesti postupak nadzora u JKP Infostan i potom preduzeti odgovarajuće korake.
Nema komentara.